Emma-o

Hemma

Hej!

Nu är jag hemma efter tre veckor i Mexico, kom hem vid lunchtid igår och sen var det direkt till fotbollsplanen för att se andra halvlek av mitt lags match. Kände inte direkt att det var dags för ett inhopp med den jetlagen jag har nu, haha. På kvällen igår tog Max med mig ut och åt, vi åt på Taverna Averna på Tredjelång vilket var supersmarrigt.

Nu ska jag åka in till stan med Max och Lina, försöker träffa mina kompisar så mycket som möjligt nu för i morgon kväll flyttar jag upp till Umeå, sjukt.

Ula-bula

Vi har nu kommit till badorten Playa del Carmen för de sista dagarna i Mexico. En riktig badort men med ett stort utbud av shopping då det är en av de större turistorterna här i området. Så idag blev det en tur på Zara och Pull&Bear innan det var dags för middag. Den åt vi på en italiensk restaurang som hette ula-gula. Maten där var riktigt god, ni ser ovan min lasagne och i bakgrunden pappas pasta. Maten här har varit väldigt varierande men denna middag var definitivt en av de bästa!

New

Ny hatt och ny blus, båda handgjorda av Maya-indianer. Det finns så mycket fint hantverk här i Mexico, hatten är en riktig Panama hatt som går att rulla ihop så den blir enkel att ta med.

Fringe

Todays

Idag har vi tagit oss vidare på vår resa igenom Mexico och har stannat i staden Palenque. På vägen hit så stannade vi vid två vattenfall varav vi badade i det som syns här på bilden. Det var ganska spektakulärt och väldigt skönt efter en varm bussresa! Imorgon ska vi ut till ett gammalt Maya-tempel här i palenque sen blir det nog en eftermiddag vid poolen.

Just nu

...hade jag gärna gått runt i någon utav dessa outfits!

Regnskog

Vi har nu förflyttar oss ifrån Mexico City och lämnat min kära syster för sitt äventyr dom utbytessudent. Så nu har vi åkt lite mer söder i Mexico. Igår åkte vi en båttur på en flod igenom en regnskog. Det var riktigt spektakulärt, vi såg bland annat en krokodil!

Crisp white

Min snygga vän Lina i två helvita outfits från Grekland vilket hon verkligen rockar! Helvitt har verkligen en favorit nu i sommar och kommer även funka fint till hösten. Ta bara på er en vit jeansjacka eller en blazer matchat med vita kostymbyxor eller ett par snygga vita jeans och du är god to go!